ABC ANON – aplikacja do anonimizacji dokumentów w dowolnych formatach (dokumenty pojedyncze oraz anonimizacja hurtowa)

Automatyczne ukrywanie danych osobowych, adresowych, identyfikacyjnych i innych danych w dokumentach edytowalnych (DOC / DOCX / RTF / ODT) oraz dokumentach PDF (w tym dokumentach skanowanych). Szczególnie przydatny do hurtowej anonimizacji dokumentów tego samego rodzaju (np.: formularzy wniosków i uwag składanych przez mieszkańców i inne podmioty w procedurach planowania przestrzennego)

ABC ANON jest niezastąpiony wszędzie tam, gdzie mamy potrzebę dokonania anonimizacji dokumentów przekazywanych na zewnątrz w dowolnym trybie. Znakomicie sprawdza się przy wyłączaniu jawności danych osobowych oraz innych treści podlegających wyłączeniu (różnego rodzaju „tajemnice”, jak np. tajemnica kontroli, przedsiębiorcy, itp.) – zarówno z dokumentów pojedynczych, jak i z dużych ich kolekcji.

System obsługuje dokumenty w formatach DOC, DOCX, RTF, ODT oraz PDF (w tym dokumenty skanowane), umożliwiając zarówno pojedynczą, jak i hurtową anonimizację dowolnych kolekcji dokumentów.

Anonimizacja i wyłączenie jawności treści dokumentów przy użyciu ABC ANON zapewnia:

  • Możliwość hurtowej anonimizacji dowolnych kolekcji dokumentów (w tym dokumentów skanowanych) – system może jednocześnie przetwarzać setki lub tysiące dokumentów
  • Zgodność z obowiązującymi przepisami – ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (art. 8 ust. 5) oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) – w szczególności dotyczy to możliwości tworzenia przypisów z informacją o zakresie i podstawie prawnej wyłączenia jawności treści
  • Łatwą i intuicyjną obsługę z automatycznym wyszukiwaniem danych osobowych, adresowych, identyfikacyjnych, itp.
  • Gotowe reguły anonimizacji oraz możliwość tworzenia własnych reguł sposobu ukrywania/wyłączania treści, dopasowanych do specyfiki dokumentu
ABC ANON
ABC ANON
  • Podpis elektroniczny – daje możliwość podpisania dokumentu po anonimizacji „za zgodność z oryginałem"
  • Szablony anonimizacji - pozwalają na błyskawiczne przetwarzanie dokumentów tego samego rodzaju
  • Pełne bezpieczeństwo procesu – treści zanonimizowane są fizycznie usuwane z dokumentu (a nie jedynie „zasłaniane”), co uniemożliwia ich późniejsze odczytanie
  • Pełna rozliczalność procesu – wiadomo kto, kiedy dokonał wyłączenia danych treści.

Cechy Produktu

Lista najważniejszych cech ABC ANON
Zgodność z RODO

ZGODNOŚĆ Z RODO

Anonimizacja dokumentów, reguły wyłączenia jawności, obsługa przypisów.

Retina Graphics

ŁATWA OBSŁUGA

Bardzo wygodna i prosta praca nad dokumentem , anonimizowane treści są wyróżnione właściwym tłem.

Anonimizacja dokumentów

ANONIMIZACJA DOWOLNYCH DOKUMENTÓW

Anonimizowanie dokumentów PDF, edytowalnych, nie-edytowalnych, skanowanych, poddanych OCR.

Podpis elektroniczny

PODPIS ELEKTRONICZNY

Możliwość podpisania elektronicznego dokumentu po anonimizacji za zgodność z oryginałem.

Reguły anonimizacji

REGUŁY ANONIMIZACJI

Wbudowane reguły anonimizacji, z możliwością ich dowolnej modyfikacji i dodawania własnych.

Gotowy do BIP

GOTOWY DO BIP

Niezastąpiony wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba dokonania anonimizacji dokumentów umieszczanych w BIP lub przekazywanych w innym trybie.

Atrakcyjna Cena

ATRAKCYJNA CENA

Bardzo atrakcyjna cena w połączeniu z wysoką jakością. Licencja roczna już od 600 zł netto.

Planowanie przestrzenne i zagospodarowanie terenu

  • Formularze wniosków i uwag do projektów planów zagospodarowania przestrzennego – hurtowa anonimizacja setek lub tysięcy formularzy składanych przez mieszkańców w ramach konsultacji społecznych; w praktyce, zgodnie z obowiązującymi przepisami, muszą być one udostępnione publicznie (z zachowaniem wymogów RODO) innym interesariuszom, opinii publicznej, jak również przekazane do rady gminy/miasta, celem rozpatrzenia
  • Dokumentacja konsultacji społecznych – przygotowywanie zanonimizowanych materiałów z konsultacji – w celu przekazania do Rady, jak i udostępnienia na stronie BIP gminy
  • Protokoły z dyskusji publicznych – usunięcie danych osobowych uczestników przy zachowaniu merytorycznej treści wypowiedzi (przed przekazaniem w ramach dostępu do informacji publicznej)

Pisma i inne dokumenty urzędowe

  • Anonimizacja pism i innych dokumentów urzędowych - przed ich udostępnieniem w ramach dostępu do informacji publicznej (jeżeli podlegają udostepnieniu)

Zamówienia publiczne

  • Oferty w postępowaniach przetargowych – anonimizacja ofert przed udostępnieniem zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, przy zachowaniu możliwości weryfikacji merytorycznej (w szczególności wyłączenie jawności treści stanowiących tajemnicę przedsiębiorcy, itp.)
  • Dokumentacja post-przetargowa – przygotowanie dokumentów do udostepnienia publicznego oraz innym zainteresowanym stronom (dane osobowe, inne tajemnice ustawowo chronione)

Budowlane i środowiskowe

  • Dokumenty w postępowaniach z zakresu budownictwa – anonimizacja wskazanych dokumentów celem ich udostępnienia na wniosek, w ramach prawa dostępu do informacji publicznej
  • Raporty oddziaływania na środowisko – usuwanie danych osobowych przy zachowaniu merytorycznej treści analiz środowiskowych
  • Protokoły kontroli środowiskowych – anonimizacja raportów przed ich udostępnieniem lub przekazaniem innym podmiotom (w ramach dostępu do informacji publicznej)

Skargi i wnioski mieszkańców, petycje

  • Skargi i wnioski mieszkańców, petycje wnoszone do Rady – przygotowanie skarg, wniosków, petycji mieszkańców do analizy i publikacji statystyk przy zachowaniu anonimowości skarżących

Konsultacje społeczne

  • Dokumenty z konsultacji społecznych – anonimizacja formularzy opinii i wniosków oraz protokołów ze spotkań z mieszkańcami w różnych sprawach lokalnych (RODO) celem ich udostępnienia w ramach informacji publicznej (BIP)

Kontrola i audyt

  • Materiały z kontroli (w tym protokoły z kontroli zewnętrznych i wewnętrznych) - anonimizacja oraz wyłączenie treści niejawnych, przed ich udostepnieniem w BIP
  • Raporty pokontrolne – anonimizacja raportów wewnętrznych przed ich udostępnieniem lub publikacją
  • Dokumenty audytu wewnętrznego – usunięcie danych osobowych pracowników przy zachowaniu merytorycznych ustaleń

Współpraca z mediami

  • Materiały prasowe – przygotowanie dokumentów urzędowych do publikacji w mediach z zachowaniem ochrony danych osobowych
  • Dokumenty historyczne – anonimizacja archiwalnych dokumentów przed digitalizacją i publikacją online

Szkolenia wewnętrzne

  • Materiały szkoleniowe i edukacyjne – przygotowywanie materiałów w oparciu o rzeczywiste dokumenty z prowadzonych postępowań, jako materiałów szkoleniowych dla pracowników
  • Ekspertyzy prawne (zewnętrzne)Materiały do ekspertyz prawnych – anonimizacja dokumentów przed przekazaniem ekspertom zewnętrznym
  • Precedensy prawne – przygotowanie przykładów orzeczeń i decyzji do wykorzystania w podobnych sprawach

WYŁĄCZANIE JAWNOŚCI TREŚCI I ANONIMIZACJA

Automatyczne rozpoznawanie danych wrażliwych:

  • Ukrywanie danych osobowych (imiona, nazwiska z uwzględnieniem polskiej fleksji językowej), nazw przedsiębiorców i innych danych zgodnie z metodologią stosowaną w sądach administracyjnych
  • Wyłączanie jawności treści w dokumentach ze względu na ograniczenia jawności określone w art. 5 ust. 1 i ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (tajemnice ustawowo chronione, informacje niejawne)
  • Automatyczne wykrywanie informacji adresowych (kody pocztowe, nazwy ulic i miejscowości)
  • Rozpoznawanie danych identyfikacyjnych (NIP, PESEL, KRS, numery dowodów osobistych)
  • Możliwość tworzenia i stosowania własnych metodologii oraz reguł anonimizacji (wraz z możliwością wyboru sposobu oznaczania treści wyłączonych – „czarny pasek”, inicjały, itp.).

Hurtowa anonimizacja dokumentów:

  • Automatyczna anonimizacja z możliwością ręcznej korekty każdego dokumentu przed finalnym zatwierdzeniem
  • Obsługa szablonów anonimizacji pozwalająca na szybką anonimizację dokumentów tego samego rodzaju
  • Możliwość zastosowania szablonów również do dokumentów skanowanych bez konieczności wykonywania OCR
  • Przetwarzanie setek lub tysięcy dokumentów jednocześnie

PRACA Z DOKUMENTAMI W DOWOLNYCH FORMATACH

Obsługiwane formaty:

  • Dokumenty edytowalne: DOC, DOCX, RTF, ODT
  • Dokumenty PDF (w tym skany dokumentów)
  • Automatyczne rozpoznawanie formatu i dostosowanie metod przetwarzania

PEŁNE BEZPIECZEŃSTWO PROCESU WYŁĄCZANIA JAWNOŚCI

Bezpieczna architektura systemu:

  • Proces anonimizacji realizowany jest na kopii dokumentu anonimizowanego – nie ma fizycznej możliwości ingerencji w dokument oryginalny
  • Treści zanonimizowane są fizycznie usuwane z dokumentu wynikowego, a nie jedynie "zasłaniane" lub zastępowane innym tekstem
  • Dokument po anonimizacji zawiera jedynie treść po anonimizacji i jest generowany z kopii roboczej
  • Nie ma fizycznej możliwości odczytania informacji wyłączonych (zanonimizowanych) z dokumentu wynikowego

ZGODNOŚĆ Z PRZEPISAMI O DOSTĘPIE DO INFORMACJI PUBLICZNEJ

Automatyczne generowanie przypisów:

Przy każdym anonimizowanym fragmencie mogą być tworzone przypisy zawierające informacje wymagane przez art. 8 ust. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej:

  • zakres wyłączenia jawności informacji
  • podstawę prawną wyłączenia
  • oznaczenie organu lub osoby, która dokonała wyłączenia

Przypisy tworzone automatycznie z możliwością dostosowania sposobu ich tworzenia przy użyciu wbudowanego kreatora przypisów

MAKSYMALNA AUTOMATYZACJA PROCESU

Inteligentne wyszukiwanie:

  • System automatycznie wyszukuje dane osobowe z użyciem polskiej fleksji językowej (wszystkie przypadki nazwisk i imion)
  • Automatyczne wykrywanie informacji adresowych (kody pocztowe w formacie XX-XXX, nazwy ulic, miejscowości)
  • Rozpoznawanie danych identyfikacyjnych (NIP, PESEL, KRS, numery dokumentów) • Możliwość definiowania własnych słowników systemowych i użytkownika
  • Konfigurowalny zakres automatycznego wyszukiwania

PODPIS ELEKTRONICZNY

  • System pozwala na złożenie podpisu elektronicznego „za zgodność z oryginałem" pod dokumentem wynikowym (z wyłączoną jawnością treści)
  • Integracja z kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi
  • Automatyczne dodawanie klauzuli potwierdzającej zgodność z oryginałem

PRZYJAZNE INTERFEJSY UŻYTKOWNIKA

Widoki robocze:

  • Podstawowy widok roboczy – pokazuje wyrazy/frazy wskazane do anonimizacji, zachowując widoczność anonimizowanej treści (np. w zaczernionych polach)
  • Widok bieżącej strony po anonimizacji – podgląd finalnego wyglądu aktualnie edytowanej strony
  • Widok dokumentu po anonimizacji – podgląd całego dokumentu po anonimizacji z możliwością wykonywania operacji anonimizacyjnych
  • Lista zanonimizowanych wyrażeń – panel boczny z wszystkimi frazami powiązanymi z tekstem, umożliwiający szybką nawigację

Tryby działania:

  • Aplikacja webowa – dostęp przez przeglądarkę internetową, możliwość pracy wielu użytkowników jednocześnie, hurtowa anonimizacja
  • Aplikacja desktopowa – instalacja na pojedynczej stacji, anonimizacja pojedynczych dokumentów

Stanowiskowa

Licencja przypisana do konkretnej stacji roboczej. Możliwość zainstalowania aplikacji na takiej liczbie stacji roboczych, ile zakupiono licencji. Każda licencja uprawnia do instalacji i używania oprogramowania na jednym komputerze.

Sieciowa (pływająca)

Licencja sieciowa dostępna dla trzech lub więcej licencji pojedynczych. Pozwala na uruchamianie aplikacji z folderu sieciowego (dla aplikacji desktopowej) lub instalację serwerową. W jednym czasie z aplikacji może korzystać taka liczba użytkowników, ile posiadamy zakupionych licencji.

OPEN

Licencja udzielana dla instytucji (urzędów) z modelem subskrypcyjnym. Zapewnia:

  • możliwość używania na dowolnej liczbie stacji roboczych i komputerów przenośnych w ramach całej instytucji,
  • brak ograniczeń jednoczesnego wykorzystania w ramach całej instytucji
  • obejmuje wszystkie aktualizacje i wsparcie techniczne w okresie subskrypcji
  • możliwość instalacji zarówno w trybie aplikacji webowej (serwer), jak i desktopowej

Niska Cena

Cena pojedynczej licencji: 600 zł

Subskrypcja roczna (jedna stacja robocza)

  • Zgodność z RODO
  • Łatwa obsługa
  • Anonimizacja dowolnych dokumentów PDF
  • Podpis elektroniczny
  • Reguły anonimizacji
  • Gotowy do BIP
  • Atrakcyjna cena
Cena już od
600rocznie (Netto)

Subskrypcja roczna OPEN dla administracji publicznej

(nielimitownana liczba stanowisk)
Anonimizacja pojedynczych dokumentów (instalacja desktopowa) Anonimizacja „hurtowa” (instalacja webowa)
Urzędy Gmin oraz Urzędy Miast i Gmin 1 500 zł 3 000 zł
Urzędy Miast (w miastach powiatowych) 2 500 zł 5 000 zł
Starostwa Powiatowe 3 000 zł 6 000 zł
Urzędy Miast (na prawach powiatu) 4 000 zł 8 000 zł
Urzędy Miast (miasta wojewódzkie) Urzędy Marszałkowskie Inne Urzędy / Instytucje 6 000 zł cena uzgadniania indywidualnie
Jednostki organizacyjne od 1 000 zł od 2 000 zł

Subskrypcja roczna OPEN dla biznesu – wyślij zapytanie.

Wszystkie podane ceny są cenami netto. Do każdej kwoty należy doliczyć 23% VAT.

W cenę subskrypcji wliczone są:

  • Pełna licencja na oprogramowanie ABC ANON
  • Roczny serwis techniczny
  • Wsparcie telefoniczne i mailowe
  • Wszystkie aktualizacje oprogramowania
  • Materiały szkoleniowe i dokumentacja

Standard

(lic. pojedyncza)
od 600 zł
  • Możliwość anonimizacji pojedynczych dokumentów
  • Obsługa wszystkich rodzajów plików w tym dokumentów skanowanych
  • Aplikacja desktopowa instalowana na stacji roboczej
  • Licencja przypisana do konkretnej stacji

Licencja dedykowana dla jednostek organizacyjnych i małych urzędów, gdzie anonimizacją zajmuje się jeden pracownik i nie zachodzi konieczność hurtowej / masowej anonimizacji dokumentów

Standard

(lic. OPEN)
od 1500 zł
  • Możliwość anonimizacji pojedynczych dokumentów
  • Obsługa wszystkich rodzajów plików w tym dokumentów skanowanych
  • Aplikacja desktopowa instalowana na stacji roboczej
  • Serwer licencji
  • Możliwość instalacji na dowolnej liczbie stacji roboczych
  • Możliwość jednoczesnego korzystania na wszystkich stacjach roboczych w ramach instytucji

Licencja dedykowana dla jednostek organizacyjnych i małych urzędów, gdzie anonimizacją zajmują się różni pracownicy i nie zachodzi konieczność hurtowej / masowej anonimizacji dokumentów

Serwer

(lic. OPEN)
od 3000 zł
  • Możliwość hurtowej anonimizacji wielu dokumentów jednocześnie (automatyczne rozpoznawanie danych oraz anonimizacja na podstawie zdefiniowanych szablonów)
  • Wsparcie dla wszystkich rodzajów plików w tym dokumentów skanowanych
  • Aplikacja webowa instalowana na serwerze
  • Możliwość instalacji dodatkowo aplikacji desktopowej na dowolnej liczbie stacji roboczych
  • Możliwość jednoczesnego korzystania na wszystkich stacjach roboczych w ramach instytucji

Licencja dedykowana dla jednostek organizacyjnych i urzędów, gdzie anonimizowane są duże zbiory dokumentów gdzie hurtowa anonimizacja znacznie skraca proces wyłączenia jawności treści.