ABC ANON – aplikacja do anonimizacji dokumentów w dowolnych formatach (dokumenty pojedyncze oraz anonimizacja hurtowa)
Automatyczne ukrywanie danych osobowych, adresowych, identyfikacyjnych i innych danych w dokumentach edytowalnych (DOC / DOCX / RTF / ODT) oraz dokumentach PDF (w tym dokumentach skanowanych). Szczególnie przydatny do hurtowej anonimizacji dokumentów tego samego rodzaju (np.: formularzy wniosków i uwag składanych przez mieszkańców i inne podmioty w procedurach planowania przestrzennego)
ABC ANON jest niezastąpiony wszędzie tam, gdzie mamy potrzebę dokonania anonimizacji dokumentów przekazywanych na zewnątrz w dowolnym trybie. Znakomicie sprawdza się przy wyłączaniu jawności danych osobowych oraz innych treści podlegających wyłączeniu (różnego rodzaju „tajemnice”, jak np. tajemnica kontroli, przedsiębiorcy, itp.) – zarówno z dokumentów pojedynczych, jak i z dużych ich kolekcji.
System obsługuje dokumenty w formatach DOC, DOCX, RTF, ODT oraz PDF (w tym dokumenty skanowane), umożliwiając zarówno pojedynczą, jak i hurtową anonimizację dowolnych kolekcji dokumentów.
Anonimizacja i wyłączenie jawności treści dokumentów przy użyciu ABC ANON zapewnia:


Cechy Produktu
Lista najważniejszych cech ABC ANONZGODNOŚĆ Z RODO
Anonimizacja dokumentów, reguły wyłączenia jawności, obsługa przypisów.
ŁATWA OBSŁUGA
Bardzo wygodna i prosta praca nad dokumentem , anonimizowane treści są wyróżnione właściwym tłem.
ANONIMIZACJA DOWOLNYCH DOKUMENTÓW
Anonimizowanie dokumentów PDF, edytowalnych, nie-edytowalnych, skanowanych, poddanych OCR.
PODPIS ELEKTRONICZNY
Możliwość podpisania elektronicznego dokumentu po anonimizacji za zgodność z oryginałem.
REGUŁY ANONIMIZACJI
Wbudowane reguły anonimizacji, z możliwością ich dowolnej modyfikacji i dodawania własnych.
GOTOWY DO BIP
Niezastąpiony wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba dokonania anonimizacji dokumentów umieszczanych w BIP lub przekazywanych w innym trybie.
ATRAKCYJNA CENA
Bardzo atrakcyjna cena w połączeniu z wysoką jakością. Licencja roczna już od 600 zł netto.
Planowanie przestrzenne i zagospodarowanie terenu
- Formularze wniosków i uwag do projektów planów zagospodarowania przestrzennego – hurtowa anonimizacja setek lub tysięcy formularzy składanych przez mieszkańców w ramach konsultacji społecznych; w praktyce, zgodnie z obowiązującymi przepisami, muszą być one udostępnione publicznie (z zachowaniem wymogów RODO) innym interesariuszom, opinii publicznej, jak również przekazane do rady gminy/miasta, celem rozpatrzenia
- Dokumentacja konsultacji społecznych – przygotowywanie zanonimizowanych materiałów z konsultacji – w celu przekazania do Rady, jak i udostępnienia na stronie BIP gminy
- Protokoły z dyskusji publicznych – usunięcie danych osobowych uczestników przy zachowaniu merytorycznej treści wypowiedzi (przed przekazaniem w ramach dostępu do informacji publicznej)
Pisma i inne dokumenty urzędowe
- Anonimizacja pism i innych dokumentów urzędowych - przed ich udostępnieniem w ramach dostępu do informacji publicznej (jeżeli podlegają udostepnieniu)
Zamówienia publiczne
- Oferty w postępowaniach przetargowych – anonimizacja ofert przed udostępnieniem zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, przy zachowaniu możliwości weryfikacji merytorycznej (w szczególności wyłączenie jawności treści stanowiących tajemnicę przedsiębiorcy, itp.)
- Dokumentacja post-przetargowa – przygotowanie dokumentów do udostepnienia publicznego oraz innym zainteresowanym stronom (dane osobowe, inne tajemnice ustawowo chronione)
Budowlane i środowiskowe
- Dokumenty w postępowaniach z zakresu budownictwa – anonimizacja wskazanych dokumentów celem ich udostępnienia na wniosek, w ramach prawa dostępu do informacji publicznej
- Raporty oddziaływania na środowisko – usuwanie danych osobowych przy zachowaniu merytorycznej treści analiz środowiskowych
- Protokoły kontroli środowiskowych – anonimizacja raportów przed ich udostępnieniem lub przekazaniem innym podmiotom (w ramach dostępu do informacji publicznej)
Skargi i wnioski mieszkańców, petycje
- Skargi i wnioski mieszkańców, petycje wnoszone do Rady – przygotowanie skarg, wniosków, petycji mieszkańców do analizy i publikacji statystyk przy zachowaniu anonimowości skarżących
Konsultacje społeczne
- Dokumenty z konsultacji społecznych – anonimizacja formularzy opinii i wniosków oraz protokołów ze spotkań z mieszkańcami w różnych sprawach lokalnych (RODO) celem ich udostępnienia w ramach informacji publicznej (BIP)
Kontrola i audyt
- Materiały z kontroli (w tym protokoły z kontroli zewnętrznych i wewnętrznych) - anonimizacja oraz wyłączenie treści niejawnych, przed ich udostepnieniem w BIP
- Raporty pokontrolne – anonimizacja raportów wewnętrznych przed ich udostępnieniem lub publikacją
- Dokumenty audytu wewnętrznego – usunięcie danych osobowych pracowników przy zachowaniu merytorycznych ustaleń
Współpraca z mediami
- Materiały prasowe – przygotowanie dokumentów urzędowych do publikacji w mediach z zachowaniem ochrony danych osobowych
- Dokumenty historyczne – anonimizacja archiwalnych dokumentów przed digitalizacją i publikacją online
Szkolenia wewnętrzne
- Materiały szkoleniowe i edukacyjne – przygotowywanie materiałów w oparciu o rzeczywiste dokumenty z prowadzonych postępowań, jako materiałów szkoleniowych dla pracowników
- Ekspertyzy prawne (zewnętrzne)Materiały do ekspertyz prawnych – anonimizacja dokumentów przed przekazaniem ekspertom zewnętrznym
- Precedensy prawne – przygotowanie przykładów orzeczeń i decyzji do wykorzystania w podobnych sprawach
WYŁĄCZANIE JAWNOŚCI TREŚCI I ANONIMIZACJA
Automatyczne rozpoznawanie danych wrażliwych:
- Ukrywanie danych osobowych (imiona, nazwiska z uwzględnieniem polskiej fleksji językowej), nazw przedsiębiorców i innych danych zgodnie z metodologią stosowaną w sądach administracyjnych
- Wyłączanie jawności treści w dokumentach ze względu na ograniczenia jawności określone w art. 5 ust. 1 i ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (tajemnice ustawowo chronione, informacje niejawne)
- Automatyczne wykrywanie informacji adresowych (kody pocztowe, nazwy ulic i miejscowości)
- Rozpoznawanie danych identyfikacyjnych (NIP, PESEL, KRS, numery dowodów osobistych)
- Możliwość tworzenia i stosowania własnych metodologii oraz reguł anonimizacji (wraz z możliwością wyboru sposobu oznaczania treści wyłączonych – „czarny pasek”, inicjały, itp.).
Hurtowa anonimizacja dokumentów:
- Automatyczna anonimizacja z możliwością ręcznej korekty każdego dokumentu przed finalnym zatwierdzeniem
- Obsługa szablonów anonimizacji pozwalająca na szybką anonimizację dokumentów tego samego rodzaju
- Możliwość zastosowania szablonów również do dokumentów skanowanych bez konieczności wykonywania OCR
- Przetwarzanie setek lub tysięcy dokumentów jednocześnie
PRACA Z DOKUMENTAMI W DOWOLNYCH FORMATACH
Obsługiwane formaty:
- Dokumenty edytowalne: DOC, DOCX, RTF, ODT
- Dokumenty PDF (w tym skany dokumentów)
- Automatyczne rozpoznawanie formatu i dostosowanie metod przetwarzania
PEŁNE BEZPIECZEŃSTWO PROCESU WYŁĄCZANIA JAWNOŚCI
Bezpieczna architektura systemu:
- Proces anonimizacji realizowany jest na kopii dokumentu anonimizowanego – nie ma fizycznej możliwości ingerencji w dokument oryginalny
- Treści zanonimizowane są fizycznie usuwane z dokumentu wynikowego, a nie jedynie "zasłaniane" lub zastępowane innym tekstem
- Dokument po anonimizacji zawiera jedynie treść po anonimizacji i jest generowany z kopii roboczej
- Nie ma fizycznej możliwości odczytania informacji wyłączonych (zanonimizowanych) z dokumentu wynikowego
ZGODNOŚĆ Z PRZEPISAMI O DOSTĘPIE DO INFORMACJI PUBLICZNEJ
Automatyczne generowanie przypisów:
Przy każdym anonimizowanym fragmencie mogą być tworzone przypisy zawierające informacje wymagane przez art. 8 ust. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej:
- zakres wyłączenia jawności informacji
- podstawę prawną wyłączenia
- oznaczenie organu lub osoby, która dokonała wyłączenia
Przypisy tworzone automatycznie z możliwością dostosowania sposobu ich tworzenia przy użyciu wbudowanego kreatora przypisów
MAKSYMALNA AUTOMATYZACJA PROCESU
Inteligentne wyszukiwanie:
- System automatycznie wyszukuje dane osobowe z użyciem polskiej fleksji językowej (wszystkie przypadki nazwisk i imion)
- Automatyczne wykrywanie informacji adresowych (kody pocztowe w formacie XX-XXX, nazwy ulic, miejscowości)
- Rozpoznawanie danych identyfikacyjnych (NIP, PESEL, KRS, numery dokumentów) • Możliwość definiowania własnych słowników systemowych i użytkownika
- Konfigurowalny zakres automatycznego wyszukiwania
PODPIS ELEKTRONICZNY
- System pozwala na złożenie podpisu elektronicznego „za zgodność z oryginałem" pod dokumentem wynikowym (z wyłączoną jawnością treści)
- Integracja z kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi
- Automatyczne dodawanie klauzuli potwierdzającej zgodność z oryginałem
PRZYJAZNE INTERFEJSY UŻYTKOWNIKA
Widoki robocze:
- Podstawowy widok roboczy – pokazuje wyrazy/frazy wskazane do anonimizacji, zachowując widoczność anonimizowanej treści (np. w zaczernionych polach)
- Widok bieżącej strony po anonimizacji – podgląd finalnego wyglądu aktualnie edytowanej strony
- Widok dokumentu po anonimizacji – podgląd całego dokumentu po anonimizacji z możliwością wykonywania operacji anonimizacyjnych
- Lista zanonimizowanych wyrażeń – panel boczny z wszystkimi frazami powiązanymi z tekstem, umożliwiający szybką nawigację
Tryby działania:
- Aplikacja webowa – dostęp przez przeglądarkę internetową, możliwość pracy wielu użytkowników jednocześnie, hurtowa anonimizacja
- Aplikacja desktopowa – instalacja na pojedynczej stacji, anonimizacja pojedynczych dokumentów
Stanowiskowa
Licencja przypisana do konkretnej stacji roboczej. Możliwość zainstalowania aplikacji na takiej liczbie stacji roboczych, ile zakupiono licencji. Każda licencja uprawnia do instalacji i używania oprogramowania na jednym komputerze.
Sieciowa (pływająca
)
Licencja sieciowa dostępna dla trzech lub więcej licencji pojedynczych. Pozwala na uruchamianie aplikacji z folderu sieciowego (dla aplikacji desktopowej) lub instalację serwerową. W jednym czasie z aplikacji może korzystać taka liczba użytkowników, ile posiadamy zakupionych licencji.
OPEN
Licencja udzielana dla instytucji (urzędów) z modelem subskrypcyjnym. Zapewnia:
- możliwość używania na dowolnej liczbie stacji roboczych i komputerów przenośnych w ramach całej instytucji,
- brak ograniczeń jednoczesnego wykorzystania w ramach całej instytucji
- obejmuje wszystkie aktualizacje i wsparcie techniczne w okresie subskrypcji
- możliwość instalacji zarówno w trybie aplikacji webowej (serwer), jak i desktopowej
Niska Cena
Cena pojedynczej licencji: 600 złSubskrypcja roczna (jedna stacja robocza)
Zgodność z RODO
Łatwa obsługa
Anonimizacja dowolnych dokumentów PDF
Podpis elektroniczny
Reguły anonimizacji
Gotowy do BIP
Atrakcyjna cena
Subskrypcja roczna OPEN dla administracji publicznej(nielimitownana liczba stanowisk) |
Anonimizacja pojedynczych dokumentów (instalacja desktopowa) | Anonimizacja „hurtowa” (instalacja webowa) |
---|---|---|
Urzędy Gmin oraz Urzędy Miast i Gmin | 1 500 zł | 3 000 zł |
Urzędy Miast (w miastach powiatowych) | 2 500 zł | 5 000 zł |
Starostwa Powiatowe | 3 000 zł | 6 000 zł |
Urzędy Miast (na prawach powiatu) | 4 000 zł | 8 000 zł |
Urzędy Miast (miasta wojewódzkie) Urzędy Marszałkowskie Inne Urzędy / Instytucje | 6 000 zł | cena uzgadniania indywidualnie |
Jednostki organizacyjne | od 1 000 zł | od 2 000 zł |
Subskrypcja roczna OPEN dla biznesu – wyślij zapytanie.
Wszystkie podane ceny są cenami netto. Do każdej kwoty należy doliczyć 23% VAT.
W cenę subskrypcji wliczone są:
- Pełna licencja na oprogramowanie ABC ANON
- Roczny serwis techniczny
- Wsparcie telefoniczne i mailowe
- Wszystkie aktualizacje oprogramowania
- Materiały szkoleniowe i dokumentacja
Rozpocznij 30 dniowy okres próbny
Standard
(lic. pojedyncza)- Możliwość anonimizacji pojedynczych dokumentów
- Obsługa wszystkich rodzajów plików w tym dokumentów skanowanych
- Aplikacja desktopowa instalowana na stacji roboczej
- Licencja przypisana do konkretnej stacji
Licencja dedykowana dla jednostek organizacyjnych i małych urzędów, gdzie anonimizacją zajmuje się jeden pracownik i nie zachodzi konieczność hurtowej / masowej anonimizacji dokumentów
Standard
(lic. OPEN)- Możliwość anonimizacji pojedynczych dokumentów
- Obsługa wszystkich rodzajów plików w tym dokumentów skanowanych
- Aplikacja desktopowa instalowana na stacji roboczej
- Serwer licencji
- Możliwość instalacji na dowolnej liczbie stacji roboczych
- Możliwość jednoczesnego korzystania na wszystkich stacjach roboczych w ramach instytucji
Licencja dedykowana dla jednostek organizacyjnych i małych urzędów, gdzie anonimizacją zajmują się różni pracownicy i nie zachodzi konieczność hurtowej / masowej anonimizacji dokumentów
Serwer
(lic. OPEN)- Możliwość hurtowej anonimizacji wielu dokumentów jednocześnie (automatyczne rozpoznawanie danych oraz anonimizacja na podstawie zdefiniowanych szablonów)
- Wsparcie dla wszystkich rodzajów plików w tym dokumentów skanowanych
- Aplikacja webowa instalowana na serwerze
- Możliwość instalacji dodatkowo aplikacji desktopowej na dowolnej liczbie stacji roboczych
- Możliwość jednoczesnego korzystania na wszystkich stacjach roboczych w ramach instytucji
Licencja dedykowana dla jednostek organizacyjnych i urzędów, gdzie anonimizowane są duże zbiory dokumentów gdzie hurtowa anonimizacja znacznie skraca proces wyłączenia jawności treści.